وزیرآموزش و پرورش گفت:فرصت‌های یادگیری برای همه دانش‌آموزان و تقویت عدالت آموزشی و برنامه‌های فرهنگی و ورزشی در مدرسه‌ها،به روزرسانی و نوآوری در فرآیندهای آموزشی و پرورشی و ارتقای کیفی زیرساخت‌های فیزیکی بویژه در مناطق محروم تدوین و اجرا خواهد شد.

وزیرآموزش و پرورش: فرصت یادگیری برای همه بویژه در مناطق محروم فراهم می‌شود

علیرضا کاظمی اظهار کرد: معلمان و مدیران فرهیخته، اولیای گرامی و دانش آموزان اکنون با عنایت خداوند ، حکم رئیس جمهور و رای نمایندگان مجلس شورای به عنوان یک معلم افتخار خدمتگزاری به نظام تعلیم و تربیت کشور و مسئولیت وزارت آموزش و پرورش را برعهده گرفته‌ام، با تواضع و فروتنی به جامعه بزرگ فرهنگیان کشور اعلام می‌کنم که این رای اعتماد متعلق به همه معلمان و مدیران فرهیخته این سرزمین است.

وی افزود: بنده خود را عضو کوچکی از خانواده پرافتخار می‌دانم. در آغاز مسیر سخت اما امیدآفرین خدمت و در آستانه‌ای مهری دیگر بر خود واجب می‌دانم که از همه مدیران و معلمان که با عشق و انگیزه و تلاش فراوان به تربیت نسل آینده و خلق دنیای بهتر برای کودکان و نوجوانان اهتمام می‌ورزم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین از خانواده‌ها که همیشه پشتیبان مدرسه هستند و از دانش آموزان که سازندگان آینده کشور هستند، سپاسگزاری می کنم.

کاظمی خاطرنشان کرد: معلمان دارای رسالت خطیری در پرورش انسان‌های با ایمان هستند، بر این اساس باشعار( برای ایران برای مدرسه) سعی می‌کنم بستر نقش آفرینی معلمان و مدیران فراهم شود. همچنین خلاقیت آنان در امور آموزشی بکار گرفته شود.

وی یاد آور شد: همچنین به عنوان سربازی برای بهبود وضعیت معیشتی فرهنگیان شاغل و بازنشسته از هیچ کوششی دریغ نکنم تا معلمان بدون هیچ دغدغه‌ای مشغول کار تعلیم و تربیت باشند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: با نزدیک شدن به مهر و آغاز سال تحصیلی جدید از شما همکاران می‌خواهم همه تلاش خود را به کار گیریم تا دانش آموزان مدارس را به عنوان فضای با نشاط و انگیزه بخش همچون خانه دوم خود بپندارند و دانش آموزان با احساس ارزشمندی به هویت ایرانی اسلامی احساس تعلق کنند.

کاظمی خطاب به اولیا دانش آموزان گفت: شما به عنوان شرکای راهبردی نقش اساسی در تعلیم و تربیت فرزندان دارید، استدعا دارم همواره در این مسیر در کنار مدرسه باشید و به فرآیند تربیت یادگیری و رشد فرزندان خود کمک کنید و با پیوند خانواده و مدرسه برای تحقق اهداف آن گام‌های مثبت برداریم.

وی افزود: دانش آموزان گرامی سرمایه‌های اصلی کشور هستند بنابراین نظام آموزش و پرورش باید معطوف به رشد و تربیت متعادل و ارزش بخشی به شما آینده‌سازان کشور باشد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: به شما اطمینان می‌دهم که به عنوان وزیر آموزش و پرورش آماده شنیدن صدای شما و توجه به نیازها و خواسته‌های شما از طریق تشکل های دانش آموزی و مجلس دانش آموزی باشم و برنامه ریزی و تدابیر لازم را به عمل آورم تا شما فرزندان ایران نقش فعالی در فرآیند تصمیم گیری مدرسه ایفا کنید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.